حسابداری و مشاوره مالیاتی امین مفید

بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در دستورکار امروز (یکشنبه هفتم مهر) نمایندگان در جلسه علنی پارلمان قرار داشت.

وکلای ملت در جریان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده با ماده (۲) این لایحه با ۱۵۳ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این ماده آمده است: عرضه کالا و ارائه خدمات در ایران به قلمرو گمرکی و واردات و صادرات آن‌ها از لحاظ مالیات و عوارض مشمول مقررات این قانون است.

در تبصره ۱ تأکید شد: کالا‌ها و خدمات مشمول موضوع این قانون که توسط مودیان حقیقی خریداری، تحصیل یا تولید می‌شود در صورتی که برای مصارف شخصی برداشته شود، عرضه کالا به خود محسوب می‌شود و مشمول مالیات و عوارض خواهد شد، در صورتی که عرضه کالا به خود برای استفاده شغلی باشد مشمول مالیات و عوارض نخواهد شد.

همچنین در تبصره ۲ بیان شد: معاوضه کالا‌ها و خدمات در این قانون، عرضه کالا و ارائه خدمات از طرف هر یک از متعاملین محسوب می‌شود و مشمول مقررات این قانون است.

خدمات حسابداری ثبت اسناد اصلاح و بستن حساب ها در استان قم خدمات حسابداری قم خدمات حسابرسی در استان قم خدمات مالیاتی تهیه اظهار نامه مالیاتی تحریر دفاتر قانونی در استان قم مشاوره مالیاتی حسابداری مالیاتی دانستنی های مالیاتی مشاوره مالیاتی در استان قم و حسابرسی قم